Twoja krew moje życie. | Lubicie się. Co jeszcze was łączy?

Legenda:

  • pobór wstrzymany
  • stan wysoki
  • stan średni
  • stan niski
  • stan bardzo niski

Zapasy krwi, stan na: 29-06-2017

  • 0 RH +
  • 0 RH -
  • A RH +
  • A RH -
  • B RH +
  • B RH -
  • AB RH +
  • AB RH -

KOMUNIKAT NARODOWEGO CENTRUM KRWI W SPRAWIE INTERNETOWEGO SYSTEMU ZALECEŃ NA KONCENTRATY CZYNNIKÓW KRZEPNIĘCIA I DESMOPRESYNĘ dla chorych na hemofilię i pokrewne skazy krwotoczne w ramach „Narodowego Programu Leczenia Chorych na Hemofilię i Pokrewne Skazy Krwotoczne na lata 2012-2018”

Rekomendujemy składanie zamówień w systemie, dostępnym pod adresem: https://csm-swd.nfz.gov.pl/cnr.

Jednocześnie w celu zapewnienia dostępu do koncentratów czynników krzepnięcia i desmopresyny informujemy, że do dnia 31.12.2018 dopuszcza się możliwość wystawiania przez lekarzy zapotrzebowań papierowych (poza systemem) w przypadkach:

wydania leku ,,na ratunek", ewentualnych awarii i przerw w działaniu systemu.

Ponadto uprzejmie informujemy, że w każdym przypadku zagrożenia życia lub zdrowia pacjentów, nadrzędnym celem jest zapewnienie dostępu do ww. produktów leczniczych i jakiekolwiek utrudnienia natury technicznej, nie będą decydowały o dostępności do tych leków.

Prosimy lekarzy i pacjentów o przesyłanie wszelkich uwag, pytań i sugestii w tej sprawie na adres: zapotrzebowania@nck.gov.pl

Wszystkie osoby chętne do oddania krwi w RCKiK w Kaliszu w poniedziałki, zapraszamy do godziny 14.00. Za utrudnienia serdecznie przepraszamy.

Administracja

Główny Księgowy i Sekcja Rachunkowo-Budżetowa

Główna Księgowa mgr Irena Mrugalska
tel: 62 76 79 406

Do zadań Głównego Księgowego i Sekcji Rachunkowo-Budżetowej należy:

  1. Budowa i aktualizacja Zakładowego Planu Kont i bieżące dostosowywaniego do potrzeb wynikających z przepisów zewnętrznych i wewnętrznych w celu zapewnienia informacji niezbędnych do prawidłowego i rzetelnego sporządzania deklaracji podatkowych, sprawozdań finansowych, sporządzania kalkulacji i analiz ekonomiczno – finansowych,
  2. Rozbudowa kont analitycznych. Aktywny udział w bieżącej aktualizacji i dostosowaniu wewnętrznych przepisów Regionalnego Centrum do aktualnie obowiązujących przepisów prawnych,
  3. Należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdań finansowych,
  4. Prawidłowe, terminowe i rzetelne bieżące prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami rachunkowości,
  5.  Prowadzenie spraw związanych z rejestracją podatkową i jej aktualizacja,
  6.  Terminowe i prawidłowe sporządzanie deklaracji i rozliczanie: podatku dochodowego od osób prawnych, podatku VAT, podatku dochodowego od osób fizycznych i prowadzenie spraw związanych z księgowością Regionalnego Centrum, podatku i opłat lokalnych, opłat skarbowych, zgodnie z przepisami regulującymi te podatki,
  7.  Przygotowywanie i prowadzenie spraw związanych z księgowością Regionalnego Centrum;
    • dekretacja dokumentów księgowych,
    • prowadzenie rejestrów księgowych,
    • ewidencja zaszłości gospodarczych poprzez ich prawidłowe i terminowe księgowanie na właściwych kontach analitycznych i syntetycznych,
    • bieżące uzgadnianie księgowań i sald analitycznych kont rozrachunkowych z kontrahentami,
    • wtórna kontrola dokumentów księgowych,
    • windykacja należności Centrum poprzez wzywanie dłużników do zapłaty i ewentualnie kierowanie do działu usług finansowych albo skierowanie sprawy na drogę sądową,
    • współpraca z bankiem.
  8. Inicjowanie i przeprowadzanie doraźnych spisów z natury poszczególnych składników majątkowych Centrum w przypadkach:
    • kradzieży lub wypadku losowego, jeżeli zachodzi potrzeba ustalenia rzeczywistego stanu składników majątkowych,
    • zmian organizacyjnych i personalnych,
    • rewizji lub kontroli działalności Centrum przez organy zewnętrzne,
    • nadzór nad postępowaniami wyjaśniającymi w przypadkach stwierdzonych różnic inwentarzowych, lub innych nieprawidłowości w ewidencji i gospodarce majątku Centrum,
    • uczestniczenie w pracach Komisji Likwidacyjnej wyposażenia,
    • uzgadnianie wydruku kontrolnego kartoteki materiałowej z kartoteką magazynową i księgowością syntetyczną.
  9. Prowadzenie rejestru faktur przychodzących i przekazywanie tych faktur, rachunków do poszczególnych działów do zatwierdzenia merytorycznego:
    • sprawdzanie dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym,
    • przyjmowanie faktur po merytorycznym zatwierdzeniu,
    • regulowanie zobowiązań,
    • prowadzenie gospodarki kasowej w zakresie kasy krajowej jak i kasy zagranicznych środków płatniczych oraz obsługa rachunków bankowych.
  10. Prowadzenie rejestru zbiorczego faktur VAT przychodzących w celu prawidłowego rozliczenia podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
  11. Terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych:
    • sporządzanie okresowych (miesięcznych, rocznych) sprawozdań finansowych, statystycznych dla Ministerstwa Zdrowia i NCK
    • sprawdzanie rzetelności i prawidłowości dokumentacji oraz przedstawionych sprawozdań statystycznych,
  12. Aktualizacja instrukcji wewnętrznej o obiegu dokumentacji finansowo- księgowej wspólnie z innymi działami,
  13. Prowadzenie ewidencji i rozliczeń dotyczących pracowników Centrum:
    • rozliczanie się z ZUS i funduszami ubezpieczeniowymi z tytułu składek pracowniczych zasiłków. Prowadzenie i przygotowywanie dokumentów związanych z przejściem pracownika na rentę albo emeryturę oraz współpraca w sprawach kadrowych z ZUS,
    • odprowadzenie składek i innych zobowiązań pracowniczych,
    • sporządzenie obowiązującej sprawozdawczości w zakresie realizowanych funkcji, a także prowadzenie wymaganej ewidencji i dokumentacji w zakresie spraw płacowych,
    • wykonywanie obliczeń zarobków pracowników,
    • sporządzanie list płac,
    • ewidencjonowanie wynagrodzeń,
  14. Prowadzenie kasy:
    • sporządzanie raportów kasowych,
    • dekretacja i księgowanie dokumentów kasowych,
    • obsługa i udzielanie informacji biegłym rewidentom oraz kontrolerom zewnętrznym.
  15. Sprawowanie kontroli wewnętrznej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  16. Rozliczanie delegacji służbowych.

Sekcja Służb Pracowniczych

Kierownik mgr Grażyna Soroczyńska
tel: 62 76 79 403

Do zadań Sekcji Służb Pracowniczych należy:

  • Przygotowanie materiałów i wniosków związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę, uposażeniami, zmiana stanowisk pracy,
  • Prowadzenie ewidencji pracowników, akt osobowych, wydawanie legitymacji i zaświadczeń o zatrudnieniu, prowadzenie spraw urlopów oraz spraw związanych z czasową niezdolnością do pracy,
  • Archiwizacja dokumentów i akt osobowych,
  • Dyscyplina pracy,
  • Ewidencja zwolnień lekarskich,
  • Prowadzenie całokształtu spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowników Centrum /szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne/,
  • Przygotowanie wniosków w sprawie nadawania odznaczeń, nagradzania i karania pracowników,
  • Załatwianie spraw związanych z przechodzeniem pracowników na zaopatrzenie emerytalne i rentowe,
  • Analizowanie stanu zatrudnienia i prawidłowego wykorzystania opłaconego czasu pracy w komórkach organizacyjnych,
  • Opracowywanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia i płac i PFRON,
  • Nadzór nad stażami i praktykami studentów,
  • Przygotowanie i przekazywanie w określonych terminach do księgowości dokumentów dotyczących wynagradzania za pracę (przepracowanych godzin nocnych, nadliczbowych, premii, dyżurów zakładowych, umów itp.),
  • Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, kart urlopowych, delegacji służbowych.
  • Ewidencja szkoleń pracowników,
  • Zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników do ZUS.

Sekcja do Spraw Zaopatrzenia i Transportu

Kierownik mgr Renata Wawrzyniak
tel: 62 76 79 410

Do zadań Sekcji ds. Zaopatrzenia i Transportu należy:

  • Opracowanie zestawienia zbiorczego potrzeb dotyczących zakupu odczynników, materiałów zużywalnych, sprzętu,
  • Dokonywanie zakupów według zasad, form i w trybie określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • Przygotowanie postępowań przetargowych,
  • Ścisła współpraca w zakresie realizacji zamówień z Kierownikami Działów, Kierownikami Terenowych Oddziałów, Kierowników Pracowni,
  • Kwalifikacja i ocena dostawców,
  • Realizacja postępowania reklamacyjnego,
  • Sporządzenie danych statystycznych i obowiązującej sprawozdawczości w zakresie zamówień publicznych,
  • Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu środków transportowych,
  • Planowanie pracy kierowców zatrudnionych w Regionalnym Centrum,
  • Współpraca z Pracownią Ekspedycji Krwi w celu organizacji wyjazdów oraz dyżurów weekendowych kierowców,
  • Prowadzenie kart zużycia paliwa na każdy samochód będący własnością Regionalnego Centrum,
  • Zatwierdzanie pod względem merytorycznym faktur za paliwo,
  • Weryfikacja faktur pod względem klasyfikacji wydatków zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
  • Ubezpieczenia pojazdów oraz Regionalnego Centrum,
  • Prowadzenie i aktualizacja Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą przy Wojewodzie Wielkopolskim,
  • Opracowywanie i aktualizowanie obowiązujących w sekcji procedur oraz instrukcji,
  • Szkolenie pracowników.

Sekcja Techniczna

Kierownik Krzysztof Ukleja
tel: 62 76 79 410

Do zadań Sekcji Technicznej należy:

  • Zapewnienie całodobowego nadzoru technicznego nad pracą aparatury w ruchu ciągłym,
  • Konserwacja aparatury, urządzeń, instalacji i budynków,
  • Usuwanie awarii powstałych w toku eksploatacji aparatury, urządzeń i instalacji przy pomocy pracowników zatrudnionych w Regionalnym Centrum, a gdy zaistnieje potrzeba wezwanie wykonawców z zewnątrz,
  • Naprawianie i remontowanie aparatury, przeprowadzenie konserwacji aparatury, która nie została zastrzeżona przez wykonawców lub sprzedawców do serwisowania przez wyspecjalizowane służby,
  • Organizowanie i kontrolowanie przeprowadzonych usług technicznych, (w tym walidacji sprzętu) wykonywanych przez wykonawców z zewnątrz, w tym również kontrolowanie wykorzystanych środków rzeczowych i finansowych,
  • Prowadzenie całokształtu działalności związanej z remontami i konserwacją budynków, pomieszczeń, dróg terenów oraz aparatury, urządzeń i sprzętu, a także prowadzenie w tym zakresie dokumentacji i rozliczeń materiałowych,
  • Zlecenie prac w zakresie inwestycji, remontów w oparciu o przepisy ustawy o zamówieniach publicznych,
  • Gospodarka odpadami, ściekami i emisją spalin,
  • Udział w okresowych przeglądach technicznych,
  • Nadzór nad pracą centrali telefonicznej ,
  • Prowadzenie dokumentacji i spraw związanych z ochroną przeciwpożarową,
  • Czuwanie nad przestrzeganiem w miejscu pracy przepisów bezpieczeństwa pożarowego,
  • Przeprowadzanie okresowych i doraźnych kontroli stanu ochrony przeciwpożarowej, wydawanie doraźnych zaleceń i sprawdzanie stopnia przestrzegania przepisów przeciwpożarowych w Regionalnym Centrum,
  • Prowadzenie instruktażu wstępnego i szkolenia dla nowo przyjmowanych pracowników,
  • Dopilnowanie terminowej kontroli i konserwacji podręcznego sprzętu oraz urządzeń pożarniczych i planowanie potrzeb wyposażenia obiektów w etatowe ilości i rodzaju sprzętu,
  • Opracowywanie i aktualizowanie instrukcji alarmowania na wypadek pożaru oraz ogólnych i stanowiskowych instrukcji przeciwpożarowych.

Sekcja Administracyjno-Gospodarcza

Kierownik mgr Aneta Wojciechowska
tel: 62 76 79 402

Do zadań Sekcji Administracyjno-Gospodarczej należy:

  1. Prowadzenie zagadnień związanych z gospodarką materiałową:
    • prowadzenie ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych, magazynu ogólnego Regionalnego Centrum,
    • prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencją materiałów bielizny i sprzętu,
    • prowadzenie dokumentacji i przeprowadzanie likwidacji (kasacji) sprzętu Regionalnego Centrum i TO,
    • opracowywanie norm zużycia materiałów, analizowanie oraz nadzór nad przestrzeganiem oszczędnej gospodarki materiałowej,
  2. Współudział w planowaniu remontów kapitalnych, bieżących i zakupów inwestycyjnych,
  3. Kalkulacja i prowadzenie spraw związanych z żywieniem krwiodawców zgodnie z normami kalorycznymi, prowadzenie rozliczeń i dokumentacji w tym zakresie, nadzór nad pracą stołówki Regionalnego Centrum,
  4. Utrzymanie stanu higienicznego i estetycznego w pomieszczeniach Regionalnego Centrum,
  5. Prowadzenie podręcznego magazynu sprzętu ekipowego i socjalnego,
  6. Nadzór i prowadzenie spraw związanych z odpadami,
  7. Rozliczenie zużywania materiałów przez, stołówkę,
  8. Prowadzenie magazynu materiałowego Regionalnego Centrum łącznie z obowiązującą dokumentacją,
  9. Organizowanie opieki socjalnej dla pracowników RCKiK, emerytów, rencistów oraz dzieci pracowników,
  10. Administrowanie zakładowym Funduszem Socjalnym i Mieszkaniowym,
  11. Zatwierdzanie pod względem merytorycznym faktur dotyczących kosztów działalności socjalnej Regionalnego Centrum.

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Służby Bezpieczeństwa i Higieny Pracy

mgr inż. Izabela Nałęcz
tel: 62 76 79 410

Do zadań Służby Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy:

  • Sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi Regionalnego Centrum, co najmniej raz w roku, analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy wraz z propozycjami ewentualnych przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych zmierzających do zapobiegania zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy.
  • Informowanie Dyrektora Regionalnego Centrum o stwierdzonych zagrożeniach oraz występowanie z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
  • Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz kontroli przestrzegania zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • Planowanie modernizacji Regionalnego Centrum i TO w celu zapewnienia odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • Udział w przekazywaniu nowo budowanych lub przebudowywanych pracowni, pomieszczeń oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
  • Zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych procesach produkcyjnych,
  • Udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji dot. BHP oraz w ustaleniu zasad dla kierowników działów i pracowni,
  • Opiniowanie instrukcji bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
  • Prowadzenie rejestru i przechowywanie dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby a także przechowywanie wyników badań środowiska pracy,
  • Udział w dochodzeniach powypadkowych oraz udział w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowań na choroby zawodowe i prowadzi bieżącą kontrolę realizacji tych wniosków,
  • Doradztwo w zakresie obowiązujących zasad i przepisów dotyczących BHP,
  • Informacja o ryzyku dla zdrowia pracowników Regionalnego Centrum i OT oraz doradztwo w zakresie doboru najwłaściwszych środków ochrony indywidualnej i zbiorowej na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne i szkodliwe dla zdrowia,
  • Współpraca z Sekcją Służb Pracowniczych w zakresie organizowania szkoleń z zakresu BHP,
  • Współpraca z Państwową Inspekcją Sanitarną w zakresie organizowania systematycznych badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia i uciążliwych oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami,
  • Współpraca z lekarzem zakładowym w zakresie profilaktyki zdrowotnej, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
  • Współpraca ze społecznym inspektorem pracy oraz ze związkami zawodowymi przy:
    • przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy podejmowanych w Regionalnym Centrum,
    • podejmowanie przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów i zasad BHP.

Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Obronnych

mgr Donata Nowak

tel: 62 76 79 413

Do zadań pracownika prowadzącego sprawy obronne należy:

  • Opracowywanie i aktualizowanie planów dotyczących osiągania gotowości obronnej w tym:
    • Regulaminu organizacyjnego na czas wojny oraz zakresów czynności Regionalnego Centrum i poszczególnych pracowników,
    • Dokumentacji dot. organizacji i funkcjonowania stałego dyżuru w Regionalnym Centrum na czas zagrożenia bezpieczeństwa Państwa i wojny.
  • Opracowywanie zakresów czynności w dziedzinie obronności na czas pokoju dla pracowników Regionalnego Centrum,
  • Opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej Regionalnego Centrum,
  • Prowadzenie prac reklamacyjnych pracowników Regionalnego Centrum,
  • Opracowywanie rocznych planów pracy w zakresie realizacji zadań obronnych i obrony cywilnej,
  • Opracowywanie rocznych informacji z realizacji zadań obronnych i obrony cywilnej,
  • Wykonywanie innych zadań obronnych i obrony cywilnej nie ujętych w zakresie obowiązków, a ujętych w aktach normatywnych i wykonawczych nakazanych przez organy centralne i wojewódzkie,
  • Przestrzeganie przepisów w zakresie bezpieczeństwa tajemnicy państwowej i służbowej,
  • Wykonywanie innych zadań mających merytoryczny związek z podstawowym adresem obowiązków zleconych przez Dyrektora oraz jego Zastępcę.

Samodzielne Stanowisko Pracy Administratora Bezpieczeństwa Informacji

mgr Izabela Walendowska,

tel. 62 76 79 440

 Do zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji należy:

  • Nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych,
  • Nadzorowanie opracowania i aktualizacja dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych i zastosowane środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych,
  • Zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych,
  • Prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych,
  • Kontrola działań komórek organizacyjnych pod względem zgodności przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych,
  • Sporządzanie corocznego sprawozdania ze stanu funkcjonowania systemu ochrony danych osobowych dla Administratora Danych,
  • Prowadzenie jawnego rejestru zbiorów danych osobowych przetwarzanych przez Administratora Danych,
  • Inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w zakresie doskonalenia ochrony danych osobowych

Samodzielne stanowisko pracy Administrator Systemów Informatycznych

mgr Maciej Marek,

tel: 62 76 79 412

Do zadań Administratora Systemów Informatycznych należy:

  • Utrzymanie w pełnej sprawności Systemów Komputerowych:
    • Bank Krwi,
    • Finanse i Księgowość,
    • Kadry, Płace,
    • Sprzedaż,
    • Środki trwałe,
    • Gospodarka magazynowa
  • Utrzymanie w pełnej sprawności systemów łączących aparatury i sprzęt medyczny z programem „Bank Krwi”,
  • Zabezpieczenie systemów przed dostępem osób nieupoważnionych,
  • Kopiowanie elektronicznych danych z systemów komputerowych i ich odpowiednie przechowywanie,
  • Archiwizowanie zasobów informatycznych,
  • Wydawanie i ewidencjonowanie kodów dostępu,
  • Szkolenie pracowników w zakresie obsługi systemu komputerowego,
  • Prowadzenie walidacji systemu,
  • Zgłaszanie potrzeb w zakresie zakupu sprzętu i wyposażenia komputerowego,
  • Ścisła współpraca z firmą zewnętrzną ASSECO S.A.

Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Przeciwpożarowych

mgr inż. Krzysztof Kurzawski,

tel. 62 76 79 403

Do zadań Stanowiska Pracy do Spraw Przeciwpożarowych należy:

  • Prowadzenie dokumentacji i spraw związanych z ochroną przeciwpożarową,
  • Czuwanie nad przestrzeganiem przez pracowników przepisów bezpieczeństwa pożarowego,
  • Współdziałanie w zakresie ochrony przeciwpożarowej z Powiatową Strażą Pożarną w Kaliszu
  • Prowadzenie okresowych i doraźnych kontroli stanu ochrony przeciwpożarowej, wydawanie zaleceń i sprawdzanie stopnia przestrzegania przepisów przeciwpożarowych w Regionalnym Centrum,
  • Udział w prowadzonych przez Regionalne Centrum przeglądach technicznych,
  • Prowadzenie instruktażu wstępnego i szkolenia dla nowo przyjętych pracowników,
  • Dopilnowanie terminowej kontroli i konserwacji podręcznego sprzętu oraz urządzeń
  • Składnie Dyrektorowi Regionalnego Centrum informacji co najmniej dwa razy w roku o stanie i warunkach bezpieczeństwa pożarowego,
  • Opracowywanie i przekładanie Dyrektorowi Regionalnego Centrum wniosków i uwag odnośnie stwierdzonych uchybień lub usterek w zabezpieczaniu przeciwpożarowym,
  • Ustalanie form i kierunków działania w zakresie zabezpieczania przeciwpożarowego Regionalnego Centrum oraz właściwa koordynacja tych działań na szczeblu poszczególnych komórek organizacyjnych,
  • Inicjowanie i organizowanie narad w sprawach poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej Regionalnego Centrum,
  • Branie udziału w dokonywaniu oceny założeń techniczno – ekonomicznych inwestycji i odbiorach obiektów realizowanych w ramach tych inwestycji,
  • Współdziałanie w przygotowaniu Regionalnego Centrum do ochrony w zakresie zadań obrony cywilnej dotyczącej problematyki ochrony przeciwpożarowej.
  • Opracowywanie i aktualizowanie instrukcji alarmowania na wypadek pożaru oraz ogólnych i stanowiskowych instrukcji przeciwpożarowych.